انجمن متفرقه

جایگاهی برای به اشتراک گذاشتن دوست داشتنی ترین خواندنی ها،دیدنی ها،شنیدنی ها و ...خود با دیگران

انجمن متفرقه

جایگاهی برای به اشتراک گذاشتن دوست داشتنی ترین خواندنی ها،دیدنی ها،شنیدنی ها و ...خود با دیگران

دل نوشته

 

 

اگر " تبر باران " بگیرد...

برای علف های هرز خواهد بود

نه نهال نوپای امید تو!!!

مطمئن باش.

تولدی دوباره

با سلام خدمت شما دوستان عزیز. 

همان طور که از عنوان این پست پیداست ، قرار است که این وبلاگ تولدی دوباره داشته باشد. 

 در این راه از تمامی دانشجویان عزیز علاقه مند به فعالیت در این وبلاگ دعوت به همکاری می شود .   

دوستانی که تمایل دارند می توانند در قسمت نظرات آدرس الکترونیکی خود را قرار بدهند و یا به صورت حضوری به آقای طاهری ( علمی کاربردی نرم افزار - ۸۶ ) مراجعه کنند . 

برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت و بهروزی داریم . 

در پناه حق باشید ... 

در پایان خواهشمندیم که نظرات و انتظارات خود ازاین وبلاگ را در قسمت نظرات درج کنید. 

(درانجمن متفرقه شما می توانید مطالب و مواردی را که خوانده ، دیده یا شنیده اید و از آن لذت برده اید را در معرض تماشای دیگران بگذارید.)

دیوانگان تاریخ

 

 

تاریخ از ورای قرون و اعصار،بسیاری از حوادث و انسان ها را پالایش یا تحریف می کند و گاه آن چه تحویل ما می دهد ،روایت دگرگون شده ای است مقبول اوضاع زمانه.

 

دیوانگان تاریخ نام یک کتاب است که در آن علل رفتار های ناشایست و بعضا دیوانه وار یک سری از افراد درطول تاریخ بررسی شده است.افرادی که دچاردیوانگی بالینی ،جنون سیاسی،اختلال رفتاری و مشکلات اخلاقی دیگری بوده اند.اما اکثر موارد مورد بحث،جنونشان به خاطر یک آرمان یا یک انگیزه سیاسی انجام گرفته است.

این کتاب گروه های مختلفی را در بر می گیرد. گروه هایی مثل مستبدان ، دژخیمان و قاتلین و رازوران.

برخی از آن ها با کارهایشان مسیر تاریخ را عوض کرده اند و برخی دیگر فقط جریان دوران خود را تغییر داده اند. به هر حال هر یک از شخصیت های مورد بررسی به نوعی بر تاریخ بشر تاثیر گذارده اند.

 دراین کتاب با تحلیل جنبه های پنهان این شخصیت ها و وقایع تاریخی دوران زندگی آن ها این نتیجه گیری انجام شده است که هیچ انسانی از بدو کودکی بد نبوده است بلکه این عوامل محیطی است که شخصیت یک انسان را شکل می دهد. 

اما تنها، در نظرگرفتن عوامل محیطی به عنوان عامل تخریب شخصیت افراد، قضاوتی عادلانه نیست. بعضی از افراد با قرار گرفتن در شرایط بد،خود نیز با لجبازی و دشمنی  با خویشتن به شرایط بد زندگی دامن می زنند وبه جای بهبود شرایط و یا در صورت لزوم فرار ازآن ها، با رفتار های نا معقول، تصورمی کنند خود را با شرایط وفق داده اند در حالی که شاید راه های بهتری هم برای انتخاب، وجود داشت.

در مقابل ،افرادی که با وجود قرار گرفتن در شرایط مطلوب، با انتخاب راه نادرست در زندگی سرنوشتی هولناک را برای خود رقم می زنند که این انتخاب می تواند از روی نادانی، بی اطلاعی، بی تجربگی و... باشد.

خواندن سرنوشت چنین افرادی خالی از لطف نیست، زمانی که متوجه شویم که اعمال ناشایست آن ها در زندگی دقیقا ریشه در کودکی ورفتار های دیگران با آن ها داشته است.

در این کتاب سرنوشت افرادی چون هیتلر(پیشوای سیاسی آلمان و بنیان گذارحزب ناسیونال سوسیالیست آلمان "نازی") . راسپوتین(راهب دیوانه ی روسی) . ایوان مخوف(تزارروسیه) . بوث(بازیگرآمریکایی، قاتل آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا) . اسوالد(قاتل جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا) جمع آوری شده . من پیشنهاد می کنم که حتما بخونیدش . 

 

پدیدآورنده: دونالد هوک، اسماعیل سلامی (مترجم)
ناشر: جویا - 20 اسفند، 1386

 

دیوانگان تاریخ قصه نیست ، تاریخ است .